QEX.NL forum

Advertentie:

Auteur Topic: ING aandelen 2019  (gelezen 824 keer)

Peter

• Geldwolf
  • Senior
  • Voormalig ondernemer, nu aandelenhandelaar
    • Bekijk profiel
Re: ING aandelen 2019
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2019, 15:03:34 »
Het is weer waardeloos met het aandeel ING. vandaag 1,97 procent lager om 15 uur.

Het aandeel kan maar geen kracht zetten om weer richting de koers van 16 euro te gaan en dat moet het aandeel wat mij betreft wel doen.

Ik blijf dus nog langer zitten met aandelen INGA

Reva

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 juli 2019, 14:13:01 »
De aandelen ING willen maar niet, ze blijven maar rond de 10 euro en duiken er zelfs soms onder.
Het is zuur als je ING aandelen op de top van 16,60 euro gekocht hebt en gezien de performance van deze aandelen denk ik dat je beter had kunnen overstappen naar een beter aandeel dan ING.

De enige reden om het aandeel ING nog te houden is de vrij hoge dividend uitkering maar koerswinst ligt totaal niet meer in de verwachting. Ik denk dat ING verkopen een goed plan is.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 28 juli 2019, 13:54:23 »
Het aandeel ING gaat binnenkort ex dividend en daarvoor komen de cijfers van afgelopen periode naar buiten.
Omdat de aandelenkoers van ING A nauwelijks gestegen is afgelopen maanden vrees ik dat de bankiers dit allemaal al lang wisten en daarvoor niet geïnvesteerd hebben in het aandeel ING A.

Persoonlijk ben ik inmiddels van plan om al mijn aandelen ING weg te doen, als ze nog meer zakken dan ze nu hebben gedaan. Het aandeel ING A is saai, geeft geen uitdaging en is niet meer sexy genoeg en daarom niet winstgevend.

Dus mensen, investeren jullie even flink in ING A, dan kan ik ze mooi voor een hogere prijs verkopen en zijn we allemaal blij :)

Reva

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2019, 10:13:11 »
De dalende koersen kunnen wel weer een mooi moment zijn om in te stappen. Besef ook dat de aandelen al jarenlang stijgen maar dat geld ook steeds minder waard word en daardoor de verhouding stijging en winst ook lager is dan als de inflatie veel lager zou zijn.

Dus eigenlijk groeide de aandelenkoersen niet zo spectaculair.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2019, 16:34:18 »
Vandaag is de koers ING met 54 cent naar beneden gegaan, het aandeel stond om 16:30 uur op een verlies van 5,51%.
De laagste koers van het aandeel ING A was vandaag 9,25 euro.

Reva

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2019, 11:04:16 »
Het beste lijkt me om short te gaan op aandelen ING want je weet eigenlijk al zeker dat de aandelen ING blijven zakken. Vandaag leek het op een positieve draai maar inmiddels heeft het aandeel ING A een verlies opgelopen van 0,50%.

Ik vraag me af welke mensen het aandeel ING A nu nog vast houden, er lijkt maar geen bodem te vormen onder het aandeel ING A.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2019, 08:12:44 »
Ik kan alleen maar hopen dat de  bodem inzicht is van het aandeel ING. Gisteren ook weer 1,74 procent lager en zo blijft de beurskrach zich maar voortzetten. Er lijkt geen einde aan te komen. Ik vraag me ook af waarom het aandeel niet weer richting de 30 euro gaat zoals dit ooit historische was. (Zie langer termijn grafiek ING A)

Wilma

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
    • Verdien geld met crypto currency
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2019, 14:19:14 »
De koers is vele jaren niet zo laag geweest dus dit is het moment om te kopen en juist niet uit te stappen.

Nu uitstappen is jezelf flink snijden en je wonden van verlies likken.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2019, 15:42:22 »
Ik had eerder moeten uitstappen inderdaad. Nu staat het aandeel zo belachelijk laag dat bijkopen een goede optie begint te worden. Ik ga 50.000 euro inzetten op ING maar wel met de wetenschap dat het een lange termijn wedstrijd gaat worden.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2019, 08:12:34 »
Ik heb gelukkig nog niet ingezet..  ing is nog goedkoper geworden en op vrijdag dalen de koersen meestal dus ik koop maandag de aandelen als het nieuws positiever is.

Reva

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2019, 09:36:15 »
Ik heb vandaag wel 35.000 aandelen ING gekocht en heb er geen spijt van! Direct bij opening gekocht en nu is de koers al bijna 0,6% hoger.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 augustus 2019, 00:38:05 »
Vandaag mijn belastingaangifte ingevuld en ingediend. Ik schrok van het eindresultaat!

Ik ben blij dat ik dit jaar 200.000 euro met aandelen ING A kwijt ben geraakt. Hoef ik niet weer een berg vermogensbelasting aan de belasting te betalen in 2020. Alle voordelen heeft zijn nadelen. Ook al ben ik dan 200.000 euro armer doordat ik te lang in ING A bleef zitten.

Natuurlijk had ik moeten uitstappen bij 15 euro en toen bij 14 euro maar zo'n groot bedrijf als ING dat zal toch niet zomaar enorm zakken. Nu uitstappen is zonde bleef mijn gedachte en met die gedachte zit ik nog steeds in het aandeel ING A. Ik kan alleen hopen dat ING A binnenkort een flinke winst bekend gaat maken zodat de koersen weer stijgen. Positief beursnieuws verder over bijvoorbeeld een hard groeiende economie of een oplossing op de handelsoorlog tussen China en de verenigde staten. Dat allemaal zou ervoor kunnen zorgen dat het beet houden van deze aandelen het verstandigste is.

Kortom: aandelenhandel is gewoon een gok. Zolang de onderneming redelijk blijft draaien, is de waarde van de aandelen ook relatief zeker. Maarja... hoeveel kans wil je nemen in het leven en vooral: hoeveel tijd heb je voordat het geld dat geïnvesteerd is in aandelen, omgezet moet worden in cash.

Reva

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 20 augustus 2019, 14:01:52 »
Geen enkele vooruitgang maar minder daling. Dat kan wijzen op koersen die langzaam stabiliseren en daarna weer omhoog gaan. ING A blijft toch een grote partij en zolang ze geen verlies maken zijn de dalingen van afgelopen maanden vreemd en ongehoord.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 22 augustus 2019, 09:35:28 »
Er lijkt geen einde aan de dalingen te zitten. Dit is super frustrerend. Ik wilde een beetje geld verdienen en nu ben ik enorm veel geld kwijt.

Op welke manier kan de koers van ING weer omhoog gaan?

Peter

• Geldwolf
  • Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 22 augustus 2019, 10:56:59 »
Blijf positief, het aandeel is nu aan het stijgen. Een paar uur geleden daalde het maar nu staat het in het groen.
Het is een aandeel met een lange adem maar uiteindelijk ga ik mijn winst wel krijgen. Het is niet de beste investering ooit maar ook niet de slechtste, gewoon omdat ik mijn aandelen ING A niet verkoop.

ik denk dat ING zelf ook aandelen ING A gaat opkopen want recent maakte ING bekend obligaties veel te duur te vinden en over te gaan naar aandelen. Een logisch gevolg is dan de eigen aandelen op te kopen als je vertrouwen in je eigen bedrijf hebt.