QEX.NL forum

Advertentie:

Auteur Topic: Mei 2019 verwarde moeder blijkt dement  (gelezen 391 keer)

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Mei 2019 verwarde moeder blijkt dement
« Gepost op: 1 mei 2019, 08:58:09 »
Deze reactie kreeg ik via Whatsapp toen ik aan mijn verwarde moeder vroeg hoe het ging en of ze goed geslapen had.

O, wat waardeloos en ik dacht echt dat het gisteravond al beter ging. Heb wel een beetje kunnen slapen met de nadruk op beetje. Heb wel zojuist mijn haar gewassen in de hoop er weer een beetje model in te krijgen. Het wasbakje in de douche zit helaas verstopt zodat ik wel 3 x met de ontstopper in de weer heb gemoeten tijdens dit ritueel. Ben blij dat je al wakker was. Vandaag is het de dag van de Arbeid dus een dag dat veel mensen juist niet werken. Jij dus ook niet.

Nu ga ik nog maar even liggen, heb het wel koud door dat natte haar.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Mei 2019 verwarde moeder
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2019, 10:02:34 »
Ik heb een paar dagen niet geschreven want plotseling lag ik zelf in de lappenmand. Ik bleek ineens een niersteen te hebben. Op een vrijdagochtend na het vullen van de wasmachine kreeg ik ineens pijn in mijn zij die mij verdacht veel deed denken aan niersteenkolieken en inderdaad, het bleek ook een niersteen te zijn.

Gelukkig heb ik deze stenen (7 stuks!) vrij rap uitgeplast maar na het maken van een echo bleek er nog een steen in mijn linkernier te zitten. Ik hoop dat ik deze steen dan ook snel uitplas maar voorlopig kan ik weer werken. Na 6 dagen ziektewet, ben ik nu weer hersteld en doe ik mijn dagelijkse werkzaamheden weer.

Ik merk wel dat het allemaal heel erg veel tijd en energie kost om zowel voor mijn moeder, als voor mezelf als mijn katten, als mijn werk en mijn eigen bedrijf dat ik ernaast ook nog heb het allerbeste te zorgen. Ik ren van het ene probleem naar het andere probleem en heb zelf niet echt het gevoel dat ik kan ontspannen. Zeker als de telefoon voor de zoveelste keer gaat en mijn moeder een hulpvraag heeft of een klein dingetje wat voor haar inmiddels al een groot issue is geworden maar in werkelijkheid eigenlijk niets voorstelt zoals een kraan die ze niet open krijgt of een schoen die ze niet kan vinden....

Dan kost het mij erg veel moeite om rustig te blijven. Ik weet dat deze vrouw mijn eigen moedertje is en met zichzelf en haar slechte gezondheid zit opgescheept maar iedere keer die warverhalen irriteren mij ook mateloos.

Ook al heb ik binnenkort een afspraak bij de geriater met haar voor een compleet onderzoek, scan van haar hoofd en weet ik veel wat nog meer... ik heb nog maar weinig hoop dat er een verbetering komt en ik ben bang dat haar gezondheid verder achteruit zal gaan waardoor ze binnen een bepaalde tijd niets meer zelfstandig kan.

Ik zie er nu al tegenop op haar op te laten nemen want .... het is toch mijn eigen moeder en ik wil haar zo graag gezond en in goede staat bij mij houden.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2019, 09:23:30 »
Ook al is mijn intentie om iedere dag te schrijven in dit weblog, dat gaat helaas nog niet zo goed af.
Ik ben regelmatig te moe of te afgeleid om te kunnen schrijven in dit weblog.

Wat ik toch wil schrijven:
- Het was even goed gegaan met mijn moeder
- De volgende dag was ze helemaal verward en haalde allerlei dingen weer door elkaar.
- We zijn samen een whopper wezen halen bij BurgerKing en een warme chocolademelk heeft ze er ook bij gehad
- Ze rookt helaas nog steeds.....
- We zijn deze week niet naar Den Haag gegaan omdat ze uit bed gevallen was en hierbij heeft ze haar ribben bezeerd.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2019, 13:14:08 »
Vandaag heeft moeder testen in het Maasstad ziekenhuis. ze had eigenlijk 3 afspraken vandaag maar het Maasstad heeft een afspraak verzet waardoor ik nog een keer moet terug komen.

Ze heeft nu een psychologisch onderzoek maar ze is duidelijk erg in de war. Ze verwart eerdere afspraken hier, ze denkt dat we nog een gesprek hebben straks en dat is ook niet correct.

Ze is ook door de MRI geweest dus ik hoop dat er nu eindelijk een naam op geplakt kan worden.

Hersenbloeding of dementie en wat staat ons nog te wachten. Het is allemaal niet makkelijk.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2019, 14:34:48 »
Ik heb even niet geschreven omdat ik zelf erg vermoeid ben en ITIL examens had.

Gisteren en eergisteren had mijn moeder redelijk heldere dagen maar gisteravond begon moeder ineens hatelijk te doen over het geld wat ik voor haar beheer.

Vanmorgen nam ze zelf geen contact met mij op, ook niet om medicijnen voor haar poes Lisa te vragen.

Nu zit ik te wachten bij het Havenziekenhuis (Havenpoli).

Onderweg haalde ze veel dingen door de war. Om 15:15 uur krijgen we de uitslag van de geriater.

Ik vrees inmiddels wel dat ze dement is geworden. De angst voor de toekomst speelt bij mij behoorlijk.

Zelf heeft ze niet echt weet ervan maar ik ben bang dat ze zal schrikken van de diagnose.

Net aaide ze nog even over mijn arm. Het is mijn lieve moedertje waar ik zoveel aan te danken heb.

De tranen staan mij tijdens het schrijven van dit stuk nader dan het lachen maar ik heb een drukke baan en kan niet bij de pakken neer zetten.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2019, 19:03:03 »
Helaas zojuist in het ziekenhuis vernomen dat mijn moeder beginnend dement is.

We zijn allebei geschrokken en het is voor haar moeilijk om te accepteren maar ik vreesde hier al voor.

Haar rookverslaving heeft hier zeker aan bijgedragen vertelde de geriater.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Mei 2019 verwarde moeder blijkt dement
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2019, 09:40:35 »
De maand juni 2019 is besproken in dit gedeelte van het forum: https://www.qex.nl/index.php?topic=190.0