QEX.NL forum

Advertentie:

Auteur Topic: Juni 2019 - Dementie moeder  (gelezen 129 keer)

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Juni 2019 - Dementie moeder
« Gepost op: 2 juni 2019, 09:40:01 »
Helaas hebben wij afgelopen week, op 29 mei 2019, gehoord dat mijn moeder aan beginnende dementie lijd. Ik vind het heel erg en ik ben er heel verdrietig door.
Er is geen tijd om verdrietig te zijn want zolang ze nog redelijk kan nadenken, moet ik voor dit mensje zorgen zonder zelf uit te vallen.

Gisteren hebben wij gebarbecued samen met Desiree en Vera, dat was best gezellig.
Ik had moeder ook verzocht om de knoflooksaus te maken, ze heeft altijd de knoflooksaus voor de gourmet en barbeque gemaakt en ik wilde absoluut dat ze de knoflooksaus ook deze keer weer maakte. Het ging allemaal moeizamer dan normaal, ze wist niet meer welke kruiden ze erin deed maar toen ik alles voor haar had klaar gezet, had ze toch een prima knoflooksaus gemaakt.
Wat ik wel jammer vond; na afloop van de barbeque, toen mijn moeder al naar huis toe was, hoorde ik van Vera dat moeder schillen van de mango in een hoek van het balkon had gegooid.
Volgens moeder kon dit wel, helaas kan dat niet en als iemand altijd hamerde op geen etenswaren op balkon vanwege het ongedierte dan was het mijn moeder wel.

Daarom kwam deze mededeling even extra hard aan. Vandaag ga ik even naar mijn vriend Paul en ga ik ook de diagnose met hem bespreken. Hij is een wijs mens en misschien kan hij nog adviezen geven waar ik iets mee kan.

Paul is trouwens net zo oud als mijn moeder, ze schelen enkele maanden. Paul heeft zijn hele leven flink wat alcohol gedronken maar hij is nog in een zeer goede staat. Extra pijnlijk dat ik dan zie dat mijn moeder, die als grootste zonde roken had op haar 69e al zover achteruit is gegaan. Ze heeft altijd gezegd dat ze 100 wilde worden maar gezien deze diagnose, die eigenlijk ook een doodsvonnis is, zal mijn lieve moeder geen 100 jaar worden :(

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Juni 2019 - Dementie moeder
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2019, 09:19:25 »
Gisteren zouden wij barbequen maar Dees en Vera hadden niets voorbereid. Voor moeder heb ik bonen met biefstuk klaar gemaakt. Vera en Dees hebben wat biefstuk op en verder is niets klaar gemaakt.
Toen ik echt wilde beginnen had moeder geen zin meer omdat ze heel moe was, ze zag er ook vermoeid uit dus ik heb haar naar huis geholpen omdat ze de sleutels weer eens kwijt was.

Ik wilde die avond nog zoeken maar gezien mijn bezoek heb ik dit niet gedaan, vanmorgen heb ik nog een poging gedaan om haar sleutels te zoeken maar ook met de sleutelvinder lukte het niet om de sleutels te vinden.

Ik moet vanavond het eten voor onze schildpaspoes nog klaar maken. Moeder heeft ook geen echt ontbijt van mij gehad, ik had nootjes voor haar meegenomen. Ik wou dat  ik meer tijd had om voor mijn moeder te zorgen maar aan de andere kant is dat ook niet gezond voor mij.

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2019, 05:00:20 »
Ik zag moeder op de camera nogal vreemd bewegen dus zat me niet lekker. Ik ging even naar moeder toe maar alles bleek goed te gaan.

Ze is al 2 dagen de sleutels van haar huis kwijt dus ik heb deze opgezocht voor haar. Dit allemaal in de nacht maar nu is het echt tijd om even rust te nemen. Over anderhalf uur gaat de wekker en moet ik weer naar mijn werkgever.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
  • Voormalig ondernemer, nu aandelenhandelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2019, 17:12:27 »
Moeder had een en ander onstabiel opgestapeld en dit is gevallen op een bord voor de katten.

Een zwaar bord is gevallen tegen een ruit ban van de keukendeur, daarna tegen een bord en het bord is kapot.

De ruit van de keuken heb ik niet goed gezien maar waarschijnlijk is het ook kapot. Daar kijk ik vanavond wel voor.