QEX.NL forum

Advertentie:

Auteur Topic: September 2019 - mijn demente moeder  (gelezen 25 keer)

Brainiac

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
September 2019 - mijn demente moeder
« Gepost op: 9 september 2019, 01:04:14 »
Het is nu de 9e van deze maand en dit is het eerste bericht. Eerst was het heel erg warm, toen een belangrijk project  op mijn werk en daarnaast probeer ik mijn moeder nog een beetje fatsoenlijk leven te geven. Allemaal niet erg makkelijk.

Op zondag 08 september betrapte ik mijn moeder dat zij zelf weer boodschappen wou doen. Haar gebroken been is redelijk goed genezen maar helaas is haar hoofdje minder in orde. We zijn elkaar al meerdere keren kwijt geraakt als ik haar meenam naar bijvoorbeeld Zuidplein of Den haag centrum. Ze kan nog wel de telefoon aannemen maar helaas vergeet ze heel veel dingen.

haar huis is nog steeds een rommel, mijn oom had aangeboden om samen met mij op te ruimen maar ik heb zelf een enorme rommel in huis en heb al helemaal geen behoefte om elders op te ruimen. Mijn moeder haalt heel veel door elkaar, als we een gesprek hebben over een bepaald onderwerp dan haalt ze er niet relevante verhalen bij waardoor blijkbaar een compleet nieuw verhaal in haar hoofd is ontstaan.

Ook merk ik dat ze heel erg traag is geworden terwijl ze een jaar geleden nog een vlotte dame met een vlotte babbel was. Het lijkt wel of er ineens iets geknapt is in haar hoofd en de geriater heeft dit uitgelegd als een aantal verbindingen waarbij nu een belangrijk knooppunt minder goed werkt of helemaal is uitgevallen.

Vandaag heb ik een stukje met haar gewandeld en ze was al snel moe. Ze heeft gelukkig nauwelijks nog pijn aan haar been. We hebben haar vandaag zowel tomatensoep, aardappelsalade en zilveruitjes gegeven want ze vindt vooral de zilveruitjes zo lekker.

Sorry dat ik vandaag niet erg duidelijk en in structuur heb geschreven maar mijn eigen hoofd zit vol en ik probeer mijn werk te behouden dus nu snel enkele uren slapen en daarna weer naar mijn werk.