QEX.NL forum

Advertentie:

Auteur Topic: negatieve rente  (gelezen 64 keer)

Wilma

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
    • Verdien geld met crypto currency
negatieve rente
« Gepost op: 13 september 2019, 10:03:35 »
Mijn hele lange leven heb ik het nog niet meegemaakt maar blijkbaar gaan we naar een wereld toe waar het normaal zal zijn om te betalen om geld bij een bank te brengen.

Toen ik jong was kreeg ik 8 procent rente op mijn spaargeld maar daar kan ik alleen nog maar van dromen. De rente is over een aantal jaren enorm gedaald en inmiddels spreekt men al over een mogelijke negatieve rente.

Mijn vraag aan jou:
Ben jij bereid om geld te betalen voor rente die jij op de bank hebt staan?

Arie Wind

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: negatieve rente
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2019, 10:06:10 »
Ik ben inmiddels gepensioneerd en het geld dat ik heb dat zal ik met liefde uitgeven aan andere dingen dan aan het stallen van mijn spaarrente. Ik heb een flink vermogen en zodra ik moet betalen om mijn vermogen op de bank te houden en dan ook nog eens belasting erover moet betalen dan is het klaar.

Dan koop ik wel studentenkamers of iets anders winstgevends, iets wat ik zelf dan ga exploiteren maar dan hoeft geen bank daar meer rijker van te worden.

Peter

• Geldwolf
  • Senior
  • Voormalig ondernemer, nu aandelenhandelaar
    • Bekijk profiel
Re: negatieve rente
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2019, 11:08:53 »
De consumentenbond heeft een onderzoek gehouden onder haar leden en het grootste gedeelte van de leden zou het geld van de spaarrekening afhalen als de bank negatieve rente gaat rekenen. Een groot deel daarvan dacht eraan om het geld dan in een oude sok in huis te plaatsen maar dat is het domste wat mensen kunnen doen.

Wel vanwege de volgende redenen:
- Gevaar voor inbraak of diefstal
- Gevaar voor brand
- Inflatie verminderd de waarde van het spaarbedrag sowieso

Persoonlijk ben ik van mening dat het geld beleggen dan de beste optie zou zijn. Echter vertrouw ik de banken ook niet bepaald en het zou me niet verbazen dat banken dan de kosten voor aandelen flink verhogen waardoor je alsnog een verkapte boete voor geld betaalt.